Reklamcılık

Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü'nün amacı bütünleşik pazarlama çerçevesinde, yaratıcılık, strateji, marka ve araştırma alanlarında başarılı iletişimciler yetiştirmektir.

Reklamcılık Bölümü, medya sektörlerinin en önemli finans kaynağı olan, üretim ve tüketim değerleriyle toplumsal bilinci biçimlendiren reklamın ne olduğunu, ne işe yaradığını, çeşitli medya ortamlarında nasıl işlendiğini ve nasıl yaratıldığını vermeyi amaçlar.

Dersler

Bu çerçevede, reklamcılık sektörünün geçirdiği evrim ve yaşadığı gelişmeleri izlemeye olanak veren ders programı; Reklamcılığın Temel İlkeleri, Tüketici Davranışları, Reklamcılıkta Örnek Çalışmalar, Reklamcılıkta Araştırma Yöntemleri, Reklamcılıkta Türkiye Örneği, Reklam Yapımı, Medya Planlama, Multimedya gibi konuları içermektedir. Bu mesleki derslerin yanı sıra işletmecilik, ekonomi, siyaset bilimi, sosyoloji, psikoloji, sanat ve kültür alanlarında verilen derslerle öğrencilere disiplinlerarası bir eğitim verilmektedir. Teori ile pratiği dengeli bir biçimde yürütmeye uygun ders programı, son sınıfta gerçekleştirilecek Reklam Kampanyası projeleriyle de öğrencileri profesyonel iş yaşamına hazırlamaya olanak sağlamaktadır.

Laboratuvarlar

Ayrıca Fokus Grup ve CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Anketi) araştırma laboratuvarları ve teknolojik gelişmelere ayak uyduracak biçimde sürekli güncellenen bilgisayar laboratuvarları da öğrencilerimizin sektörü daha yakından tanımalarını kolaylaştırmaktadır.

Kariyer Olanakları

Mezunlarımız kariyerlerine akademisyen olarak devam ettikleri gibi; işletmelerin pazarlama iletişimi bölümlerinde, reklam ve halkla ilişkiler ajanslarında; medya planlama şirketlerinde; metin yazarı, yapımcı, müşteri temsilcisi, araştırmacı, stratejik planlamacı, danışman veya iletişim yönetmeni olarak da çalışmaktadırlar.

Bu içerik 22/06/2017 tarihinde güncellenmiştir.